ΠΑΣΘ

Ο ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης ξανά στο προσκήνιο

Δελτίο Τύπου 02/02/2024

Έντονη ανησυχία, τόσο στον ποδηλατικό κόσμο, όσο και στους υποστηρικτές της βιώσιμης κινητικότητας, προκαλούν φωνές που έρχονται στο προσκήνιο ξανά, για προτεινόμενη κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης, αυτή τη φορά δια στόματος της κας Βούλας Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχη της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, σε ραδιοφωνική εκπομπή εχθές το απόγευμα. Πόσο μάλιστα όταν αυτές οι δηλώσεις γίνονται μετά από τη θερμή υποστήριξη υπέρ της ποδηλατοκίνησης, ως λύση για πολλά προβλήματα στην πόλη και την σθεναρή αντίθεσή του σε πιθανή κατάργηση του ποδηλατόδρομου, που εξέφρασε στην ομιλία του (https://www.makthes.gr/43-1706550427-3fdf7rumfz-687272 ) ο κος Πρόδρομος Νικηφορίδης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Κινητικότητας σε φόρουμ για τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, λίγες μέρες πριν.

Αυτός ο παραλογισμός, η απουσία συντονισμένου σχεδίου και η άρνηση των ιθυνόντων, να καθήσουν όλοι στο ίδιο τραπέζι, να αποφασίσουν από κοινού με έναν καθολικό σχεδιασμό, αλλά και να υλοποιήσουν τα μέτρα που αποφάσισαν, έχει κουράσει τους πολίτες αυτής της πόλης, πολλώ μάλλον τους καθημερινά μετακινούμενους που ασφυκτιούν ζώντας ένα βασανιστήριο στους δρόμους της πόλης. Ακούγονται αποσπασματικά μέτρα και λύσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού λόγω του flyover, από διάφορες φωνές, μόνο ως ανακοινώσεις προτάσεων, χωρίς να προχωράει η άμεση υλοποίησή τους. Ο ίδιος ο  Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κος Απόστολος Τζιτζικώστας, προ λίγων ημερών, σε σχετική επιστολή προς το Υπουργείο κατέθεσε 15 προτάσεις (https://www.skai.gr/news/politics/epistoli-tzitzikosta-me-15-protaseis-gia-ton-periorismo-ton-epiptoseon-apo-tin-kataskeyi-t) για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού, όπου δεν υπάρχει καμία αναφορά στην κατάργηση του υπο συζήτηση ποδηλατόδρομου ως προτεινόμενο μέτρο. Πώς το επαναφέρει λοιπόν η κα Πατουλίδου ξανά?  Βέβαια στις παραπάνω προτάσεις, δεν είδαμε πουθενά ούτε την παραμικρή αναφορά στη μικροκινητικότητα, η ενίσχυση της οποίας θα συνέβαλλε στην αποσυμφόρηση τόσο της Περιφερειακής και του εσωτερικού οδικού δικτύου της πόλης, πράγμα το οποίο τονίζει συνεχώς ο Ποδηλατικός Σύλλογος.

Μήνες μετά την έναρξη του έργου λοιπόν, το μόνο μέτρο που έχει ληφθεί είναι η ένταξη νέων τροχονόμων και η απομάκρυνση των παράνομα παρκαρισμένων, μέτρο το οποίο από μόνο του ήταν εμφανέστατα αποτελεσματικό, τουλάχιστον στην αρχή της εφαρμογής του, όσο κράτησε. Και αφού αποτυγχάνουν να εφαρμόσουν τα μέτρα που ανακοινώνουν, τότε φταίει ο ποδηλατόδρομος στη Νίκης? Το μόνο ουσιαστικό μέτρο που θα λύσει το κυκλοφοριακό είναι η ελάττωση χρήσης του αυτοκινήτου και για να επιτευχθεί αυτό, ο μετακινούμενος χρειάζεται αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία και μετάβαση σε άλλες μορφές μετακίνησης, μεταξύ των οποίων και η μικροκινητικότητα.  Ένα ποδήλατο παραπάνω είναι ένα αυτοκίνητο λιγότερο στον δρόμο. Εξάλλου, σημαντικοί παράγοντες και επιστήμονες του τεχνικού κόσμου έχουν εκφράσει τη θετική τους στάση όσον αφορά την ανάγκη διατήρησης του ποδηλατοδρόμου στη Νίκης και έχουν προτείνει αντίστοιχα μέτρα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους συγκοινωνιολόγους κο Σπύρο Βούγια και Σταύρο Κωνσταντινίδη, https://parallaximag.gr/parallax-view/11-1-eyloges-erotiseis-kai-apantiseis-gia-to-flyover .

Ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, εκφράζει ξανά την αντίθεσή του στην προτεινόμενη κατάργηση, έχει χρέος να υπερασπιστεί τα ελάχιστα χιλιόμετρα  ποδηλατόδρομου, να κάνει πράξη το συμβολικό έως τώρα μήνυμα ότι θέλουμε δήθεν να πρασινίσουμε την πόλη μας και να τονίσει για άλλη μια φορά ότι έχει καταθέσει τις προτάσεις του τόσο στο Υπουργείο, όσο και στην τοπική Αυτοδιοίκηση, προκειμένου να ανακουφιστούν οι ιδιαίτερα βεβαρημένες συνθήκες κυκλοφορίας εντός πόλης και αναμένει την εφαρμογή τους άμεσα.

 

Scroll to Top